Varma smörgåsar är väldigt gott, men ändå gör jag dem sällan. Konstigt det där, det är som att jag glömmer bort dem. Men när jag väl gör dem, tänker jag alltid att att jag måste göra dem oftare :) Gillar du varma smörgåsar och vad är din favorit topping?

Warm sandwiches are very good, but still I rarely do them. It's strange, it's like i forget them. But when I make them, I always think that I have to do them more often :) Do you like warm sandwiches and what is your favorite topping?


Varma Smörgåsar med Ricotta

250 g ricotta
1 dl parmesanost
1/4 tsk vitlökspulver
salt
svartpeppar

brödskivor
riven ost

Värm ugnen till 200 C. Blanda ricotta, parmesanost, vitlökspulver, salt och svartpeppar i en skål. Smaka av. Lägg blandningen på brödskivor och toppa med riven ost. Lägg bröden på en bakplåt och grädda dem i ca 10-15 minuter.


Warm Sandwiches with Ricotta

250 g ricotta
1 dl parmesan cheese
1/4 tsp garlic powder
salt
black pepper

bread slices
grated cheese

Heat the oven to 200 C. Mix the ricotta, parmesan cheese, garlic powder, salt and black pepper in a bowl. Spread the mixture to the bread slices and top with grated cheese. Place the bread on a baking sheet and bake for about 10-15 minutes.