Jag insåg nyligen att jag har aldrig delat med mig av mitt ratatouille recept. Hur kan jag inte ha delat med mig av det? Och då har jag gjort ratatouille så, så många gånger. Ratatouille är enkelt att laga och det lönar sig att göra en större mängd åt gången, för det är så gott och blir godare dagarna efter man lagat det. Ja, här kommer nu receptet  bättre sent än aldrig :)

I recently realized that I have never shared with you my ratatouille recipe. How can I not have shared it with you? And I've made ratatouille so, so many times. Ratatouille is easy to make and it's worth making a bigger amount at a time, because it's so good and will be tastier the following days after you've made it. Well, here's the recipe, better late than never :)


Ratatouille

olivolja
1 röd lök, hackad
1 vitlöksklyfta, fint hackad
1 aubergine
1 zucchini
1 röd paprika
1 grön paprika
2 burkar krossade tomater
blandade torkade örter
salt
svartpeppar
socker

Värm olja i en stor kastrull och fräs lök och vitlök. Skär grönsakerna i kuber ca 2 x 2 cm stora bitar. Tillsätt grönsakerna och fräs någon minut till. Blanda i krossade tomater och rör om. Låt sjuda i 20-30 minuter. Rör om då och då. Krydda med örter, salt, peppar och socker.



Ratatouille

olive oil
1 red onion, chopped
1 garlic clove, finely chopped
1 eggplant
1 zucchini
1 red pepper
1 green pepper
2 cans crushed tomatoes
mixed dried herbs
salt
black pepper
sugar

Heat oil in a large saucepan and fry the onion and garlic. Cut the vegetables into cubes about 2 x 2 cm large pieces. Add the vegetables and fry for a couple of minutes. Mix in crushed tomatoes and stir. Allow to simmer for 20-30 minutes. Stir every now and then. Season with herbs, salt, pepper and sugar.