Jag hittade ett recept på lchf fudge och testade att göra den. De är väldigt lena i smaken och har en fin smak av pepparkaka. Jag tror att jag inte lät min fudge sjuda tillräckligt länge för den blev inte så fast att det gick att skära i bitar. Så jag fick rulla smeten till bollar istället. Gott så också förstås. Servera rakt från kylskåpet så kladdar de mindre. 

I found a recipe for lchf fudge and made them. They are very smooth and have a nice taste of gingerbread. I think I did not let my fudge simmer long enough, because it was not   firm to cut it into pieces. So I had to roll the mixture into balls instead. Yummy even so, of course. Serve them straight from the fridge.


Gingerbread Fudge

2 dl heavy cream
50 g butter
2 tbsp sukrin gold
0.5 tbsp gingerbread spice

Put all the ingredients in a saucepan. Let simmer (not boil) for 20 minutes. Stir occasionally. Pour the mixture into a small form lined with parchment paper. 


Pepparkaksfudge

2 dl vispgrädde
50 g smör
2 msk Sukrin gold
0,5 msk pepparkakskrydda

Lägg alla ingredienser i en kastrull. Låt sjuda (inte koka) under 20 minuter. Rör runt ibland. Häll blandningen i en liten form klädd med bakplåtspapper.